Suntem o natie de intelectuali.



...sau cel putin asta crezi daca circuli cu metroul dimineata si/sau dupa-amiaza.

Nu vreau sa para ca sunt eu Toma Necredinciosul, ca ma indoiesc in vreun fel de capacitatile intelectuale ale romanilor, care trebuie si e musai sa fie afisate si binecunoscute de ceilalti concetateni. Ca doar ce sens are sa fii cultivat daca ceilalti adormiti din metroul de la ora 7 jumatate dimineata nu stiu asta?!

Ceea ce m-a facut sa imi exprim acest punct de vedere de om nemultumit este un astfel de cititor inrait pe care l-am intalnit azi-dimineata. Am iesit din metrou in aglomeratia de toate zilele si ma taram ca un melc spre scari cand...iata-l! El este cititorul despre care se vorbeste! Paseste si mai citeste o pagina, urca o scara si mai citeste o pagina, inca o scara, inca o pagina. Nimic nu il poate deranja. Este atat de prins de actiunea cartii incat poate continua lectura in ciuda aglomeratiei, a oamenilor carora mersul de melc le dauneaza punctualitatii la serviciu, a scarilor alunecoase de la zapada de pe talpi.
Insa, am apreciat ceva la acest domn: nu citea o carte de Sandra Brown (precum multi alti calatori), ci una din Colectia Adevarul despre care am, totusi, o parere buna.

Aceasta spuma a capitalei Romaniei este, fara indoiala, sursa unui nou hobby de-al meu: stabilirea best-seller-urilor din mijloacele de transport in comun. Imi creeaza reale dificultati cei care s-au modernizat si au trecut pe kindle-uri; foarte greu imi dau seama de titlul cartii, dar nu ma las pana nu reusesc.

Ceea ce voiam sa spun este ca eu admir puterea de concentrare a acestor oameni. Sa citesti si sa si intelegi ce a scris autorul ala, care nu cred ca si-a imaginat vreodata ca scriitura lui va ajunge sa fie scanata in graba la metrou, in mijlocul unei multimi stresate,  mi se pare o realizare, o proba la care (nu) merita sa te supui zilnic pentru a-ti dovedi tie ca ai o dorinta de nestavilit de cultivare. S-au dus vremurile alea in care lectura era o modalitate de a te relaxa, de a iti imbogati spiritul, de a-ti recompensa mintea pentru o zi obositoare, de a te lasa purtat intr-o alta dimensiune.

Ei, dar ce idealista pot sa fiu, uneori. Lectura este doar o modalitate de a face ca timpul dintre statii sa treaca cat mai rapid. Cultivandu-te, evident. Doar suntem o natie de intelectuali.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu