Dintr-o seara dinspre vara



  Şi-apoi sunt acele momente în care nu mai crezi în nimic, şi crezi în orice, numai de dragul credinţei.  Dar, după cum ar fi spus Apostolul Pavel: Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt.

  Mă uitam la ursitoarele care au venit la botezul unui suflet tânăr, tânăr  să îi vorbească despre tot ceea ce îi va dărui viaţa mai frumos.  Dansau lin, desenau inimioare şi trifoi în aer cu bagheta lor magică, aveau glasul asemănător cu al Zânei Bune din Cenuşăreasa. Ele păreau rupte dintr-un basm, iar eu mă simţeam stingheră. Apoi, m-am uitat la Ivo, care stătea lângă mine cuminte, şi am văzut câteva lacrimi apărute ad-hoc în ochii lui calzi. Le-a şters când m-a văzut că mă întorc zâmbitoare spre el, şi am simţit cum parcă mă ceartă cu privirea pentru lipsa de sensibilitate.

  Am vrut să-i spun, ceea ce deja ştie, că nu am inima de tinichea. Am vrut să-i spun că m-am oprit din a asculta tot ceea ce îi cântau ele încă de la jumătate pentru că mai auzisem poveştile astea. Am vrut să-i spun că în seara aia nu voiam decât să dansez şi să visez cu ochii deschişi nu mai departe decât mă poartă fiecare dintre clipele trăite împreună. Să ştie că nu m-au impresionat niciodată romanele cu final fericit pentru că ceva dinăuntrul meu se simţea trădat. Am vrut să-i spun că mai bine aş fi mers eu acolo şi i-aş fi dorit bebeluşului de atunci, cât şi omului mare de mai târziu, să fie hărăzit cu înţelepciunea, unica înţelepciune a acestei vieţi: aceea de a trăi din suflet fiecare clipă fără a se lăsa ispitit să facă din clipa următoare una plină de aşteptări.

  Dar nu i-am zis nimic din toate astea. M-am aşezat cuminte pe scaunul de lângă al lui, i-am zâmbit când l-am simţit, din nou, aproape de mine şi am aşteptat să mă ia la dans şi să mă strângă în braţe tare: s-au văzut, prima oară-ntr-o seară de mai…




stefan banica jr-poveste de mai

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu