Cand lumea devine prea mare...





Ştii ce-mi plăcea să fac când eram mic? mă întreabă şi-i citesc în ochi nerăbdarea de a-mi împărtăşi secretul.
Puneam aşa pe jos, în casă, mai multe umbrele şi le deschideam pe toate, unele mai mici, altele mari, şi mă ascundeam acolo. Formau un fel de cort măricel, eu eram mic, şi stăteam acolo, fără ca cineva să mă deranjeze sau să ştie de mine. Stăteam în orice poziţie voiam! Iar când mi se făcea dor de lume, ieşeam de acolo, precum ursul la sfârşitul iernii. Sau poate că doar mi se făcea foame.


Mă uitam la el şi mă vedeam acolo, sub multe umbrele, protejată de vânt, ploi, soare, lume. Mă întrebam de ce nu am făcut şi eu asta când eram mai mică. Poate că nu aş mai fi simţit nevoia să o fac acum. Până la urmă, o lecţie nouă tot am mai învăţat: toate lucrurile la timpul lor.


De fapt, două lecţii pentru azi. Cea de-a doua este că atât de multe învăţături câte poţi întâlni într-un desen animat, nu vei găsi niciodată într-un simplu film. Bănuiesc că secretul este să nu uiţi că secretele existenţei noastre le deţin copiii. Ei, cei care văd cum începe furtuna şi aleargă ca să danseze în ploaie, ei cei care închid ochii şi dau deoparte umbrela ca să îşi lase chipul udat de ploaie, ei cei care plâng atunci când vor afecţiune sau să fie strânşi în braţe. La toate astea, li se răspunde cu dragoste. Nu răcesc de la ploaie şi nici nu li se spune: iar vrei să fii alintat? Dar ia mai lasa-ma ca m-am saturat! 


Deşi încă mă consider o răsfăţată a sorţii, m-aş băga şi eu acolo sub multe umbrele. Nici pe mine nu m-aş lua cu totul. Doar câteva gânduri pe care nu le-am dus la bun sfârşit, mesajul lui B. pe care l-am tot recitit şi în care-mi spune că i-am aprins călcâiele, cât şi trasul din ochi prin mulţimea agitată, două-trei vise în care încă cred pentru că nu ţin de oameni, şi-o durere. Aş alege-o pe asta cea mai a naibii, să treacă greu dar să mă simt minunat atunci când va fi trecut. Să simt senzaţia aia de binecuvântare pe care o trăieşti la finalul unui chin lung.

Hotărât lucru. Mâine merg în căutare de umbrele.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu